Учнівське самоврядування


Схема дитячо-юнацького об'нання"Віртуал"

Схема ДЮО "Віртуал" Супрунівського НВК



Учнівське самоврядування школи – зразок

співпраці і співтворчості учнів та вчителів


Учнівське самоврядування – це організація життя шкільного колективу, в якій розвивається соціально-активна, гуманістично - спрямована особистість; в учнів з’являється можливість виявити себе в соціально значимих справах; формується глибоко усвідомлена громадська позиція учня, почуття власної гідності, національної самосвідомості.

Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом вважати як засобом життя учнівського колективу, так і прикладом творчої самореалізації особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій і глибоко змістовній роботі школи, залучає їх до управління справами колективу, допомагає їм зрозуміти свої права та обов’язки, формує в них почуття Координатора спочатку у класі, а потім у школі, місті, державі.

Для формування активної громадської позиції учнів у школі діє ДЮО «Віртуал».


Основні документи, що регламентують шкільне самоврядування:
-Всесвітня декларація прав людини;
- Конвекція про права дитини;
- Конституція України;
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про дитячі та молодіжні громадські організації»;
- Положення про загальноосвітній навчальний заклад;
- Статут школи;
- Положення про організацію діяльності учнівського самоврядування;
-Статут ДЮО «Віртуал»

Дитяче самоврядування є однією з головних умов розвитку самостійної особистості.

Створенню міцного, організаційно-дійового колективу сприяє створення чіткої системи учнівського самоуправління, яке є способом організації життя учнівського колективу, залучення учнів до планування, організації, контролю та підведення підсумків їх навчальної, виховної та суспільно корисної діяльності; виявленню та розвиткові організаційних навичок; формування в учнів відповідальності, принциповості, ініціативності.

Основними завданнями організації є покращення навчання учнів школи, сприяння розвитку інтересів учнів до вивчення усіх навчальних предметів, передбачених програмою, а також додаткових відомостей різних навчальних предметів.

Учнівська організація ставить перед собою мету об’єднати зусилля учнів школи для добрих справ, поглибити вивчення звичаїв, традицій рідного краю, культурної спадщини українського народу.

Учнівське самоврядування має двоступеневу структуру: класну та загальношкільну, з чітким взаємозв’язком органів учнівського самоврядування класів та активу, а педколектив школи здійснює консультативне педагогічне керівництво органами учнівського самоврядування обох рівнів.

Рада самоврядування (сервер «Співдружність») складається з Координаторів сайтів, керує Адміністратор. На відкрите засідання ради запрошуються адміни класів.

Адміністратором серверу "Співдружність" може бути учень 6-11 класів, який обирається таємним голосуванням членів серверу "Співдружність".

Адмін (організатор класного колективу) директорії обирається загальними зборами відкритим голосуванням. Адмін звітує про результати навчально - виховної роботи на зборах директорії (класних зборах), забезпечує взаємозв'язок між сервером, директорією та класним Координатором (доводить до їх відома плани, завдання, рішення, серверу, сайтів по напрямках діяльності).

Учні працюють під девізом „Самі вирішили, самі зробимо, самі відповідаємо”.

Розроблено Статут учнівського самоврядування школи. Сервер «Співдружність», представлений одним учнем із 5-11 класів, розробляє план роботи на семестр, здійснює контроль за роботою сайтів, чергуванням учнів по школі; обговорює питання, пов′язані з урізноманітненням та покращенням життя школи.

Наша організація ділиться на сайти, кожена з яких має свій план роботи і працює відповідно до нього.
1. «Феміда»
  • забезпечує захист прав та інтересів учнів;
  •  контролює дотримання дисципліни учнями в позаурочний час;надає допомогу педагогічному колективу у формуванні свідомої дисципліни в учнів;
  • приймає участь у розробці законодавчих документів, правил поведінки в школі;
  • бере участь у засіданні «Ради профілактики»;
  • організовує чергування учнів по школі під час проведення свят, масових заходів,
2. «Інтелект»
Головні завдання:
  • організовує роботу по вихованню в учнів відповідального ставлення до навчання і розвиток пізнавальних інтересів ;
  • залучає школярів до участі в предметних олімпіадах усіх рівнів, МАН, навчанню в заочних школах при вузах ;
  • забезпечує можливості для прояву обдарованої дитини ;
  • Команда "Дебати" організовує, готує шкільну команду до участі в інтелектуальній грі "Дебати" в школі, районі, області;
3. «Старт» пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольну, антитютюнову, антинаркотичну програми)
  • залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно - оздоровчої роботи; організовує роботу спортивних секцій; проводить спортивні ігри на перервах та в позаурочний час;
  • організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи; піклується про рекламу в проведенні спортивних змагань , забезпечує їх висвітлення в шкільній пресі;
  • приймає участь у підготовці та проведенні позакласних заходів щодо формування навичок здорового способу життя та культури поведінки.
4. Прес-центр 
Прес-центр забезпечує гласність в діяльності органів учнівського самоврядування; 
  • вивчає громадську думку шкільного життя, створює інформаційний банк про життя класних колективів.
  • розвиває у дітей вміння збирати інформацію, обговорювати теми рубрик і матеріалів шкільної газети; 
  • сприяє підвищенню інтересу учнів до життя школи; 
  • співпрацює з шкільним інформаційним агентством газети «Співдружність»контролює діяльність інформаційних центрів класних колективів.
  • оновлює новини сайту школи
5. «Креатив»
  • залучає дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку,до художньої самодіяльності; підбирає матеріали для написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
  • залучає учнів школи до підготовки та проведення творчих справ , свят, фестивалів, конкурсних розважальних програ;
  • вивчає історію рідного краю, традиції,звичаї свого народу, свого родоводу;
  • відповідає за естетичне оформлення шкільних приміщень;
  • несе відповідальність за конкурс стіннівок;
  • бере участь в оформленні приміщень до свят;
  • організовує виставки малюнків та виробів;
6. «Турбота» 
  •  формує екологічну культуру особистості;
  •  бере участь у пропаганді природоохоронних знань серед учнів школи;
  • приймає участь у формуванні та виступах екологічних агітбригад;
  • звітує перед Радою про участь учнів школи у конкурсах шкільного, районного та обласного рівнів; в різноманітних акціях та трудових десантах.
  • організовує роботу по благоустрою пришкільної території;
  • організовує роботу по військово-патріотичному вихованню школярів;
  • дбає про забезпечення наступності поколінь, вшановує ветеранів Великої Вітчизняної війни, праці;
  • організовує учнів до участі в роботі експедиції "Моя земля земля моїх батьків; проводить етнографічно-пошукову роботу, вивчаючи історію своєї родини ;
  • веде пошукову роботу, вивчає традиції та звичаї українського народу

В школі учні здобувають перші навички життя в демократичному суспільстві. Головне – партнерство заради спільного успіху.

Це дає можливість навчити сприймати нові ідеї, реалізовувати бажання всіх учасників навчально-виховного процесу.

Немає коментарів:

Дописати коментар